Velvet Cake

Mnjah….tegelikult peaks see olema red velvet cake, aga kui toiduvärvi ikka leia, siis pole ju midagi teha. Samas, ega koogi maitse siis sellest kuidagi muutu. Inspiratsiooni sain eelkõige Bakerella blogist, mida sattusin üksõhtu lugema ja suu hakkas vett jooksma. Tema teeb enda koogid tihtipeale valmis segust, kuid mina tahtsin muidugi ise kõike teha ja seepärast võtsingi ette Nami-nami retsepti. Minu kohandatud retsept oleks siis u selline:

Tordipõhjad:
6.25 dl jahu+2 tl küpsetuspulbrit 
1 tl söögisoodat
3.75 dl suhkrut
3.75 dl taimset õli
2 suurt muna
1 tl 10% äädikat
1 tl vanilliekstrakti
2.5 dl täisrasvast petti ehk võipiima
(2.5 sl punast toiduvärvi)
Toorjuustukreem: 
400 g (2 pakki) toasooja toorjuustu
175 g(1 pakk) toasooja võid 
suhkrut (ei tea…panin tunde järgi😄 ) 

Kuna mul oli meeletu soov midagi hoopis teistmoodi teha ja siis ma otsustasin, et ma teen südamekesi. Jah, südamekesi. Ma ei teadnud ise ka, et kuidas ma neid teen, aga ma teen. Taigna valasin ma suurele ahjuplaadile ja küpsetasin seda 180 kraadises ahjus pool tundi, mis oli isegi natuke liiga palju, sest kook oli üpris õhtuke ja ääred kuivasid liigselt ära. Sellest polnud aga hullu midagi, sest need ma lõikasin nagunii ära. Kusagilt sahvriavarustest olin ma suutnud leida ka ühe südamekujulise piparkoogivormi, mille abil ma hakkasin oma koogikesi välja lõikama. Ma usun, et ma tegin seda oma tund aega. Kook kippus murenema ja noaga oli üpris tülikas vormi vahelt lõigata, aga tasus ära-minu meelest said imearmsad koogid! Kokku tuli neid paarkümne ringis ma arvan, ei jõudnudki neid üle lugeda.

Allesjäänud koogitükke ja -puru oli päris palju, osa sellest pistsin ma muidugi töö käigud ka põske, aga kokku sai neid päris suur kausitäis. Midagi ei saa raisku lasta ning seetõttu tegin ma kohe ettenägelikult rohkem kreemi, et siis (jällegi Bakerella eeskujul) koogipallikesi teha. Allesjäänud koogitükid panin köögikombaini, et need ühtlase struktuuri omandaks ning siis segasin hulka allesjäänud kreemi. Kookide puhul katsusin kreemiga kokkuhoidlik olla ning seetõttu tulid pallid üpris mahlakad. Tekkinud taigna toppisin ööseks külmkappi, sest koogid olid mind ära väsitanud. Järgmisel hommikul aga hakkasin kohe pallide veeretamisega pihta. Käed olid seda imemaitsvat möksi täis, aga kuulid said veeretatud ja uuesti külma pandud, et need seal taheneksid. Oleks ilmselt pidanud kannatlikum olema, sest soojas šokolaadis (mida mul kulus u 225 g) oli neid raske veeretada ilma, et nad deformeeruksid. Mind isiklikult ei häirinud need mõned kahvlijäljed, sest maitse oli imehea ja tegelikult nägin need päris nunnud välja ka.

2 Responses

  1. kas toiduvärvi näiteks peedimahlaga ei saaks asendada?

    väga ahvatlevad koogid. ja need koogipallid on väga ilusad – eriti need triibud seal peal (Su teksti lugedes-enne vaatasin pilte – olin üllatunud et neid defektiks pidasid :D)

  2. Kusjuures Sa pole esimene, kes mulle peedimahla soovitab. Isegi kaalusin seda varianti, aga kui tegemiseks läks, polnud peeti kusagil läheduses. Võibolla kunagi proovin🙂
    Tore, et need triibud sulle meeldivad. Ma lootsin algul ühtlaselt siledaid kuulikesi saada, aga kuna see ei õnnestunud, siis vajutasingi kahvliga neile triibud peale🙂

Leave a Reply

